Ceea ce vor resimţi personal practicanţii după un interval suficient de practică, de aproximativ 2 – 3 luni de zile, s-ar putea descrie prin expresia mai puţin academică “Am suflu”. Nu mai apar gâfâituri, accelerări ale ritmului cardic sau transpiraţii intense, în timp ce posturile sunt făcute în mod confortabil, natural, din ce în ce mai aproape de sol, procesul fiind numit cufundare.

Prin practicarea sistematică a Taijiquan-ului apare abilitatea de anduranţă la efort fizic şi intelectual prelungit, creşte eficienţa în muncă.

Mecanism: Contracţia şi expansiunea muşchilor abdominali este îmbunătăţită, creşte elasticitatea (forţa intrinsecă de tracţiune) a plămânilor, se măreşte aria de contact dintre capilare şi aerul din alveolele pulmonare.

Perspectiva Medicinei Traditionale Chineze

Se scurtează intervalul de timp în care se manifestă “setea de aer” de după o activitate fizică susţinută.

Mecanism: Când respiraţia este profundă energia Qi coboară către abdomenul inferior (Xia Dan Tian).

Respiraţia devine mai lungă şi mai profundă, mişcând sângele către creier mai eficient.

Mecanism: Energia (Qi) se deplasează către organul energetic plămân (Fei).

Pentru program cursuri <click aici>